Piše to Fenix magazine, koji se na hrvatskom jeziku izdaje u Njemačkoj, prenosi Biznis.ba.
U nastavku je poređenje cijena u Kauflandu u Župi dubrovačkoj kod Dubrovnika s onima u Kauflandu u blizini Frankfurta na Majni.
Zapanjujuće je kako su cijene u Hrvatskoj kod većine artikala, osim mesa te nekog (ne svog) voća i povrća jeftinije u Njemačkoj nego u Hrvatskoj. Možda će neki reći da su ove cijene u Kauflanda, kao i ostalih stranih trgovačkih lanaca povećane tokom ljetne turističke sezone, ipak su one neprimjereno visoke kako za domaće tako i turiste.
Isto tako valja istaći, a što potvrđuju i proizvođači koje su kontaktirali novinari Fenix magazina, kako je povećanje cijena u najvećoj mjeri rezultat povećane marže trgovaca.
Za napomenuti je isto tako kako je povrat ambalaže u Njemačkoj znatno viši nego u Hrvatskoj. Povrat PET ambalaža u Njemačkoj iznosi 25 centi, a u Hrvatskoj svega 7 centa što je najniža naknada u Evropskoj uniji, prenosi Bankar me.
“Iznos od sedam centi ne predstavlja dovoljno snažnu motivaciju za povrat takve vrste ambalaže, a povratna naknada pokazala se ključnim mehanizmom u modelima sakupljanja ambalažnog otpada budući da dovoljno visok iznos može stvoriti snažnu financijsku motivaciju za potrošače, upozorili su već ranije iz ekoloških udruženja”, piše Fenix magazin.
(Vijesti.ba)