12.08.2024 / 14:30 Regija - Mali Lošinj

Hrvatski mediji: Ljudski faktor uzrok teške nesreće na trajektu

Hrvatski mediji: Ljudski faktor uzrok teške nesreće na trajektu
Foto: Pixsell

Uzrok nesreće u trajektnom pristaništu u Malom Lošinju, kada je u ponedjeljak pala rampa na trajektu koja je ubila troje ljudi, je ljudski faktor, pokazali su prvi pokazatelji istrage koja je pokrenuta odmah nakon tragedije, javljaju hrvatski mediji nezvanično.

Prilikom otvaranja rampe poginuli su vođa stroja i dva kormilara, a teško je povrijeđen prvi oficir, kojeg su vatrogasci spašavali iz mora.

Prema neslužbenim informacijama Jutarnjeg, u trenutku kad je pala na članove posade, rampa nije bila osigurana zaštitnim klinom.

Osim klina, takve rampe, teške više od deset tona, morale bi imati i sistem kočenja, piše Index.

Danas.hr javlja da su neslužbeno doznali kako je istraga već pokazala što se dogodilo i da se zna uzrok nesreće te da se radi o ljudskoj greški.

Novi list je neslužbeno doznao da je neposredno prije pada rampe zapovjednik krenuo upozoriti pomorce, ali rampa je tada pala.

Dvojica poginulih su s područja Trogira i Solina, a jedan je s područja Zadra.

Na svim brodovima Jadrolinije su nakon nesreće zastave spuštene na pola koplja, a na upravnoj zgradi Jadrolinije u Rijeci istaknuta je crna zastava žalosti.

Prema podacima iz Jadrolinije, predstavnici te kompanije su u riječkoj bolnici posjetili povrijeđenog pomorca. On je stabilno i pri svijesti i nije životno ugrožen.

Na pitanje Hine o utvrđivanju odgovornosti nakon nesreće, iz Jadrolinije su odgovorili da nakon što institucije koje istražuju utvrde uzroke i okolnosti nesreće, moći će govoriti o svim činjenicama i okolnostima događaja, kao i odgovornosti.

Državni sekretar Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Josip Bilaver je rekao da se radi o nezapamćenoj tragediji, ali da treba sačekati rezultate zvanične istrage.

"Ne bih htio nagađati o uzroku nesreće - je li to starost broda ili nešto drugo. Cijelo vrijeme smo u kontaktu s Jadrolinijom i apeliramo da sigurnost bude što veća", rekao je.

Zagrebački Јutarnji list piše, pozivajući se na nezvanične informacije, da u trenutku pada na članove posade rampa nije bila osigurana zaštitnim klinom.

Osim klina, takve rampe, teške više od 10 tona, trebalo bi da imaju i sistem kočenja.


(Vijesti.ba)

Izdvajamo