Pojam "Crni petak" datira još iz 1869. godine i u početku nije imao nikakve veze s kupovinom. Tog dana, dva poznata investitora sa Wall Streeta, Jay Gold i Jim Fisk, pokušali su da monopolizuju tržište zlata u SAD-u.
Oni su otkupili velike količine zlata i planirali da utiču na cijenu ovog plemenitog metala. Kada je američki predsjednik Grant otkrio ovu manipulaciju, intervenisao je i pustio velike zalihe zlata u opticaj, što je izazvalo pad cijene i ekonomski potres.
Iako nije imao nikakve veze sa šopingom, termin "Crni petak" postao je poznat u kontekstu kupovine tokom 50-ih i 60-ih godina prošlog vijeka u Filadelfiji. Policajci su koristili ovaj izraz kako bi opisali haos na ulicama i saobraćajne gužve koje su nastale zbog velikog broja ljudi koji su dolazili u grad zbog ranih božićnih kupovina i popusta poslije Dana zahvalnosti.
U početku je "Crni petak" imao negativnu konotaciju, ali tokom vremena je postao simbol velikih popusta i rekordnih prihoda za trgovce. U 60-im godinama prošlog vijeka, stručnjaci za odnose s javnošću počeli su da rade na promjeni imidža ovog dana, pokušavajući da ga prikažu kao porodični dan za kupovinu i zabavu. Iako su pokušali da zamijene "crni" sa "veliki", naziv "Crni petak" je ipak ostao, zbog gužvi, napetosti i povremenih nasilnih scena koje prate ovaj dan.
(Vijesti.ba)