Stanice za tehnički pregled u prvoj su polovini godine obavile 112.369 prvih registracija svih kategorija vozila, što je pad od 3,3 posto u odnosu na lani, dok je prosječna starost svih vozila 14,8, a ličnih automobila 13,3 godine, saopćio je u ponedjeljak Centar za vozila Hrvatske (CVH).
Broj prvih registracija ličnih automobila M1 iznosi 87.624, što je porast od 4,5 posto, dok je prošle godine, u istom periodu, u kategoriji ličnih automobila M1 registrirano 39.486 novih vozila i 44.342 rabljena.
Ove su godine obje brojke porasle pa je tako bilo 41.825 novih automobila i 45.799 rabljena koji su se prvi put registrovali.
Najviše registriranih novih automobila su benzinci (48,23 posto), a kod rabljenih automobila najpopularniji su bili dizelaši (58,81 posto).
Ukupni broj novoregistriranih osobnih automobila koji upotrebljavaju električnu energiju pao je u odnosu na prvu polovicu 2024. godine, navode iz Centra za vozila Hrvatske.
Naime, u prvih šest mjeseci ove godine registrovano je 1.138 električnih vozila, dok je u prvoj polovini prošle godine registrirano 1.415 električnih automobila, što je pad od 19 posto.
Broj novih novoregistrovanih vozila koji se koriste električnom energijom u prvoj polovini ove godine je 393 dok je u prvoj polovici 2024. godine registrirano 790 novih vozila.
Rabljenih novoregistriranih vozila koji koriste električnu energiju je 745, što je više u odnosu na prvu polovinu prošle godine kada ih je bilo 625. Registrovano je i 2.531 hibridnih vozila s vanjskim punjenjem i 17.351 ostalih hibridnih vozila, također u M1 kategoriji.
Automobila pogonjenih plinom (benzin + LPG) u prvoj polovici godine registrirano je 913.
U Hrvatskoj je do 30. juna bilo 1.448.574 vozila svih kategorija s važećom saobraćajnom dozvolom (registracijom), od čega je 1.066.160 osobnih automobila.
Ukupna prosječna starost svih vozila iznosila je 14,79 godina, a osobnih automobila 13,3 godine, što je gotovo jednako prvoj polovini 2024. godine.
Pomoćnik Uprave CVH za tehničke poslove Tomislav Škreblin ističe da se prosječna starost voznog parka u Hrvatskoj gotovo nije mijenjala jer i dalje imamo automobile prosječne starosti od 13,3 godine.
- To pokazuje da izazovi u pomlađivanju voznog parka ostaju prisutni, unatoč porastu broja registracija. U takvom kontekstu, uloga tehničkih pregleda i kontrole ispravnosti vozila ostaje ključna za sigurnost svih učesnika u saobraćaju, naglasio je Škreblin.
(Vijesti.ba)