Jedan od većih kreditora infrastrukturnih projekata u Bosni i Hercegovini, OPEC Fond za međunarodni razvoj (OFID), obavijestio je Vijeće ministara BiH da prekida daljnje financiranje projekata Javnog poduzeća Autoceste FBiH, uključujući i nastavak financiranja postojećeg projekta poddionice Vranduk – Ponirak (dionica Poprikuše – Zenica sjever).
Odluka je, prema navodima Fokusa, donesena zbog nezadovoljstva dosadašnjim praksama umjetnog povećanja troškova i netransparentnog upravljanja sredstvima od strane investitora
Podsjetimo, dionica Vranduk–Ponirak poznata je po akciji “Koridor” u kojoj je uhapšeno više aktera, među kojima i bivši direktori Adnan Terzić i Elmedin Voloder.
Izvođači radova su azerbajdžanski Azvirt i širokobriješki Hering. Nakon prvobitnih 76,5 miliona eura kreditnih sredstava koje je odobrio OFID, Autoceste FBiH su u julu 2021. godine podnijele zahtjev za dodatnih 25 miliona eura.
No, u Planu poslovanja Autocesta FBiH za 2025. godinu, Uprava ovog javnog poduzeća donijela je odluku o pokretanju zahtjeva za novo kreditno zaduženje u iznosu od 65 miliona eura.
Umjesto toga stigao je raskid od strane OFID-a.
Godine kašnjenja
Ugovor o izgradnji ove dionice potpisan je 15. maja 2019. godine. Predviđeni rok izgradnje je bio august 2021. godine. Dakle, sve je trebalo biti završeno još prije četiri godine.
No, ova dionica nije jedina u kašnjenju.
Dionica Putnikovo Brdo – Medakovo već sada sa izgradnjom kasni osam mjeseci.
Rok za izgradnju dionice Poprikuše – Nemila bio je maj 2024. godine. Probijen je već sada za godinu i dva mjeseca.
Dionica Nemila – Vranduk trebala je biti završena u februaru 2024. godine. Kasni se već godinu i pet mjeseci.
Dionica Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica), poddionica Ponirak – Vraca trebala je biti gotova u aprilu 2022. godine. Kašnjenje – tri godine i tri mjeseca.
I poddionicom LOT 3B na Sarajevskoj obilaznici trebali smo se voziti od februara 2022. godine. Kasni se tri godine i pet mjeseci, a radovi još nisu ni počeli.
Radovi na tunelu Hranjen su počeli 1. marta 2019. godine, a svečano puštanje u promet bilo je planirano za početak 2022. godine. Na ovom projektu se kasni tri godine i šest mjeseci.
Isto je sa izgradnjom brze ceste Lašva – Nević Polje koja je već u kašnjenju godinu i sedam mjeseci.
Prošao rok za Prenj
“Ova godina će biti izrazito građevinski bum što se tiče Federacije BiH”.
Ovo je početkom februare ove godine za magazin Mreža FTV-a izjavio direktor Autocesta FBiH Denis Lasić. Nešto ranije, tačnije 12. decembra je za Dnevnik RTV HB rekao da će ugovori za tunel Prenj biti potpisani na proljeće ove godine.
“Mi ćemo u prvom, odnosno drugom kvartalu maksimalno potpisati i da krenu ti radovi”, rekao je Lasić u decembru.
Prvi i drugi kvartal su već prošli, a ugovora i radova nema.
(Vijesti.ba)