11.08.2025 / 12:04 Svijet - Kompanija na prodaji

Američki trgovački lanac zatvara 700 prodavnica: Evo šta se desilo

Američki trgovački lanac zatvara 700 prodavnica: Evo šta se desilo
Foto: X

Claire's - lanac prodavnica modnih dodataka i nakita za uši, nekada magnet za srednjoškolce, prešao je put od okićenog nakitom do oronulog - po drugi put u sedam godina nalazi se na sudu za bankrot i traži kupca, prenosi Biznis.ba.

Planira se zatvoriti 700 prodavnica, uključujući sve Walmart shop-in-shopove i Icing prodavnice, te bi mogla likvidirati cijelih 1.500 prodavnica u Sjevernoj Americi ako se kupac ne javi. Pored poslovanja u Sjevernoj Americi koje je sada pod Poglavljem 11, kompanija ima mnogo lokacija, koncesija i franšiza u inostranstvu.

Prodaja se, međutim, ne čini vjerovatnom, jer kompanija nema dogovor uprkos mjesecima prikupljanja ponuda za cijelo ili dio poslovanja, čak i dok se priprema za likvidaciju. Ovaj dvostruki kolosijek nije neuobičajen, ali ne sluti na dobro, prema riječima Sarah Foss, globalne šefice za stečaj u Debtwireu.

- Iako Claire's zadržava fleksibilnost da zaustavi prodaju u prodavnici ako se pojavi kupac koji će kupiti imovinu kompanije na osnovu kontinuiteta poslovanja, malo je vjerovatno da će se takav ponuđač pojaviti - rekla je Foss u komentarima poslanim e-poštom. "Zaista, kompanija je saopštila da se prodaja na osnovu kontinuiteta poslovanja nije ostvarila za 800 prodavnica od podnošenja zahtjeva za stečaj".

Šta se dogodilo

Od svih Claireinih operativnih poteškoća i propusta, porast e-trgovine i pad tržnog centra bili su posebno izazovni. Vlastiti online kanal trgovca izgubio je oko 9 miliona dolara prilagođenog EBITDA u fiskalnoj 2024. godini.

Zatim su ove godine uslijedile carine, što je prelilo čašu s obzirom na to da gotovo tri četvrtine zaliha dolazi izvan SAD-a, uglavnom iz Kine. Od 23. juna, procijenjeni trošak prodate robe povećat će se za oko 30 miliona dolara zbog viših carina, prema sudskim podnescima.

"Većina kupaca Kompanije su mladi pojedinci koji sami nemaju pristup sredstvima, kreditnim karticama ili mogućnost online kupovine“, rekli sui z kompanije. „Ovi kupci se oslanjaju na svoje roditelje ili staratelje da ih dovedu u prodavnice Kompanije kako bi mogli vidjeti i dodirnuti proizvode Kompanije. Shodno tome, Kompanija se mučila da stvori online web stranicu koja bi se mogla usporediti s taktilnim iskustvom kupovine koje je toliko važno za njene mlade kupce".

Kako bi nadoknadila veće troškove, inflaciju i na kraju carine, Claire's je podigla cijene i preusmjerila svoje zalihe, bez efekta.

"Kompanija se također fokusirala na popunjavanje svojih polica s više 'osnovnih proizvoda' koji se mogu koristiti i nositi tokom cijele godine, za razliku od trendi ili sezonske robe. Ovo... nije imalo očekivani rezultat na profitabilnost kompanije, jer je kompanija ostala zalihana s previše proizvoda koji se nisu činili relevantnim za potrošače. Kao rezultat toga... prodaja je opala, što je zahtijevalo velike popuste za prodaju viška zaliha".

U međuvremenu, dok se Claire's borio da sustigne online i offline, konkurencija je nahrupila.

Lovisa, Shein, Five Below, Ulta i Temu preuzimaju dio tržišta. Lovisa i drugi imaju asortiman i cijene "više prilagođene onome što mlađi potrošači žele i zbog čega Claire's izgleda pomalo neusklađeno s modernom potražnjom", rekao je generalni direktor GlobalDate, Neil Saunders, u komentarima poslanim e-poštom.

"Amazon i drugi online igrači su također promijenili smjer, posebno jer su posjete nekim sekundarnim trgovačkim centrima gdje je Claire's prisutan smanjile."

(Vijesti.ba)

Izdvajamo