Bebe zarobljene u svemiru, zombi fudbalske zvijezde i mačje sapunice: Dobrodošli na YouTube u eri AI videa.
Skoro jedan od 10 najbrže rastućih YouTube kanala u svijetu prikazuje samo sadržaj generisan umjetnom inteligencijom, jer proboji u tehnologiji potiču poplavu umjetnog sadržaja.
Guardianova analiza podataka analitičke firme Playboard pokazuje da je od 100 najbrže rastućih kanala u julu ove godine, devet prikazivalo isključivo sadržaj generisan umjetnom inteligencijom.
Ponuda uključuje kanale s bizarnim narativima poput bebe koja puzi u svemirsku raketu prije lansiranja, nemrtvog Cristiana Ronalda i melodrame s humaniziranim mačkama. Generisanje AI videa poraslo je usred objavljivanja moćnih alata kao što su Googleov Veo 3 i Elon Muskov Grok Imagine.
Kanali ukupno imaju milione pretplatnika, uključujući 1,6 miliona za novorođenče nasukano u svemiru i 3,9 miliona za Super Cat League, u kojoj se prikazuju mačke slične ljudima koje imaju afere, a među mnogim bizarnim scenama je i scena u kojoj mačke pucaju i raskomadaju orla.
Mnogi od ovih videa kvalificiraju se kao "AI pomfrit", što se odnosi na nekvalitetan, masovno proizveden sadržaj koji je nadrealan, neobičan ili jednostavno groteskni. Ali neki sadrže kratku, rudimentarnu radnju - kao znak rastuće sofisticiranosti sadržaja generisanog umjetnom inteligencijom.
YouTube je pokušao zaustaviti poplavu pomija blokiranjem dijeljenja prihoda od oglašavanja s kanalima koji objavljuju repetitivan i "neautentičan" sadržaj - politika usmjerena na AI sadržaj.
"Sav sadržaj postavljen na YouTube podliježe našim smjernicama zajednice - bez obzira na to kako je generisan", rekao je glasnogovornik YouTubea, koji je u vlasništvu matične kompanije Googlea.
Nakon što ga je Guardian kontaktirao u vezi s kanalima – koji su uvrstili kanale na najbrže rastuću listu za juni – YouTube je saopštio da je uklonio tri od njih s platforme i blokirao još dva od primanja prihoda od oglašavanja. Nije precizirano koji su kanali sankcionisani.
Jedan stručnjak je rekao da AI generatori videa najavljuju sljedeći val internetske "enshittifikacije", termina koji je prvi upotrijebio britansko-kanadski autor Cory Doctorow. Skovao ga je 2022. godine, a Doctorow ga je koristio da opiše pad kvalitete online iskustava korisnika, jer platforme daju prioritet profitu u odnosu na ponudu visokokvalitetnog sadržaja.
"AI pomiji preplavljuju internet sadržajem koji je u suštini smeće", rekao je dr. Akhil Bhardwaj, vanredni profesor na Fakultetu menadžmenta Univerziteta u Bathu. "Ova enshittifikacija uništava online zajednice na Pinterestu, takmičeći se za prihod s umjetnicima na Spotifyju i preplavljujući YouTube sadržajem lošeg kvaliteta."
"Jedan od načina na koji kompanije društvenih medija regulišu AI pomije je da osiguraju da se ne mogu monetizirati, čime se uklanja podsticaj za njihovo generisanje."
Ryan Broderick, autor popularnog biltena o internet kulturi povodom Dana smeća, oštro govori o utjecaju AI videa, napisavši prošle sedmice da je YouTube postao "odlagalište uznemirujućih, bezdušnih AI kratkih filmova".
Instagramova video funkcija Reels također je preplavljena AI sadržajem. Na platformi, video raznih poznatih ličnosti s glavama pričvršćenim za tijela životinja dobio je 3,7 miliona pregleda, a u glavnim ulogama su "Rophant" (Dwayne Johnson i slon) i "Emilla" (Eminem na gorili).
Na TikToku su mnogi AI generisani videozapisi postali viralni, uključujući video Abrahama Lincolna koji vloguje svoje nesretno putovanje u operu i mačke koje se takmiče u olimpijskom skokovima u vodu. Međutim, olimpijski videozapisi Lincolna i mačke više su u duhu internetske ere razigrane duhovitosti prije "slopa".
Instagram i TikTok su rekli da zahtijevaju da sav realističan AI sadržaj bude označen. Videozapisi za koje se sumnja da sadrže AI s ovih kanala provjereni su s pružateljem usluge detekcije lažnih sadržaja Reality Defender.
Kanali koji sadrže AI videozapise za juli su: