
Haos u zračnom saobraćaju u Indiji dodatno se pogoršao nakon što je najveća indijska aviokompanija, IndiGo, u petak otkazala stotine planiranih letova, nakon tri dana široko rasprostranjenih problema u svojoj mreži, javlja BBC.
Ova kompanija, koja drži 60% tržišnog udjela u Indiji i obavlja više od 2.000 letova dnevno, suočava se s nedostatkom pilota nakon što se nije uspjela prilagoditi novim pravilima raspoređivanja posada.
Hiljade putnika ostale su zarobljene na aerodromima širom Indije u sezoni putovanja, pri čemu su svi IndiGo letovi iz glavnog grada New Delhija otkazani.
IndiGo je saopćio da će operacije biti u potpunosti normalizirane tek oko 10. februara, te je zatražio privremeno olakšanje od novih pravila koja zahtijevaju više sati odmora i ograničene noćne dužnosti.
Aviokompanija je također najavila smanjenje broja letova od 8. decembra kako bi minimalizirala dodatne poremećaje.
Vlada je saopćila da pomno prati situaciju, a federalni ministar avijacije izrazio je „jasno nezadovoljstvo“ načinom na koji je aviokompanija upravljala situacijom.
Indijski regulator avijacije naveo je da su poremećaji u radu prvenstveno posljedica „pogrešne procjene i nedostataka u planiranju“ prilikom implementacije novih pravila o vremenskim ograničenjima dužnosti pilota.
Regulator je naložio IndiGo-u da odmah dostavi detaljan plan o zapošljavanju posada, obuci, restrukturiranju rasporeda, procjeni sigurnosnih rizika i drugim mjerama ublažavanja problema.
Lokalni mediji navode da je IndiGo dobio privremeno izuzeće od novih pravila o odmoru pilota, dok je zabrana kombiniranja odmora i sedmičnog slobodnog vremena ublažena kako bi se stabilizirale operacije. BBC nije mogao neovisno potvrditi ovu informaciju.
Međutim, aviokompanija se suočila s oštrim kritikama Udruženja pilota Indije, koje tvrdi da svako olakšanje u vezi s radnim vremenom pilota narušava duh novih propisa i „ozbiljno ugrožava“ sigurnost putnika.
Prema novim pravilima, pilotima je predviđen veći odmor, uključujući maksimum od dva noćna slijetanja sedmično, u odnosu na šest prema starim pravilima.
Decembar je u Indiji sezona pojačanih putovanja, kada počinju školski praznici i vrhunac sezone vjenčanja.
IndiGo je saopćio da će otkazati sve naknade za promjene i otkazivanja putovanja između 5. i 15. decembra, te da organizuje smještaj u hotelima i obroke za putnike čiji su letovi pomjereni ili otkazani.
Međutim, mnogi putnici su putem društvenih mreža izrazili nezadovoljstvo zbog nedostatka ažurnih informacija i ostanka na aerodromima bez hrane.
Visoki komesar Singapura u Indiji, Simon Wong, izjavio je da je „ostao bez riječi“ dok je zajedno s hiljadama putnika čekao na aerodromu, propuštajući vjenčanje svog mlađeg kolege.
Glavni aerodromi u Delhiju, Mumbaiju i drugim gradovima izrekli su savjete putnicima da provjere status svojih letova prije dolaska na aerodrom.
(Vijesti.ba / FENA)