
Evropska komisija danas je osigurala obavezu društva TikTok da osigura repozitorije oglasa kojima se osigurava potpuna transparentnost u pogledu oglasa u okviru njegovih usluga, kako je propisano Aktom o digitalnim uslugama.
Nakon opsežne saradnje s Komisijom, TikTok je dostavio obvezujuće obveze kojima se otklanjaju sve zabrinutosti koje je Komisija izrazila u svojoj istrazi i preliminarnim nalazima iz maja 2025.
Te obaveze, kojima se osigurava potpuna transparentnost, uključuju sljedeće: TikTok će pružiti puni sadržaj oglasa kako se pojavljuje u korisničkim feedovima, uključujući URL-ove na poveznici navedenoj u oglasu, TikTok će brže ažurirati svoj repozitorij, osiguravajući dostupnost informacija u roku od najviše 24 sata, TikTok će pružiti kriterije za ciljanje koje su odabrali oglašivači, zajedno s agregiranim korisničkim podacima (uključujući spol, dobnu skupinu i državu članicu u kojoj se nalaze korisnici do kojih je došlo), čime će se istraživačimaomogućiti da istraže kako se oglasi ciljaju i isporučuju, TikTok će uvesti dodatne mogućnosti pretraživanja i filtre, omogućujući korisnicima da lakše pronađu oglase.
Aktom o digitalnim uslugama od platformi se zahtijeva da održavaju pristupačan i pretraživ repozitorij oglasa koji se prikazuju na njihovim uslugama. Ti su repozitoriji ključni kako bi regulatorna tijela, istraživači i civilno društvo otkrili prijevare, oglase za nezakonite proizvode ili proizvode neprimjerene dobi, lažne oglase i koordinirane operacije informiranja, među ostalim u kontekstu izbora.
TikTok mora provesti obaveze što je prije moguće, a najkasnije u rokovima dogovorenima s Komisijom, koji variraju od dva do najviše 12 mjeseci, ovisno o konkretnoj obavezi.
Komisija će pažljivo pratiti usklađenost društva TikTok s obavezama koje je platforma ponudila na temelju članka 71. Akta o digitalnim uslugama, kao i s njegovim drugim obvezama na temelju Akta o digitalnim uslugama.
(Vijesti.ba / FENA)