12.05.2025 / 16:45 Zanimljivosti - Inspiracija za mnoge

Od nule do vrha: Kako je Howard Schultz iz siromaštva u Brooklynu izgradio Starbucks

Od nule do vrha: Kako je Howard Schultz iz siromaštva u Brooklynu izgradio Starbucks
Foto: Ilustracija

Howard Schultz je danas jedno od najprepoznatljivijih imena u svijetu biznisa, a priča o njegovom životu i usponu od skromnih početaka do izgradnje Starbucks-a inspiracija je za sve one koji vjeruju da je uspjeh moguć, čak i kada su okolnosti na početku izuzetno teške.

Ovaj članak istražuje kako je Schultz, koji je odrastao u siromaštvu, uspio izgraditi globalni brend koji je promijenio način na koji ljudi razmišljaju o kafi i društvenim okupljanjima.

Počeci u siromaštvu

Howard Schultz rođen je 1953. godine u Brooklynu, New York. Odrastao je u radničkoj porodici, gdje su novčane poteškoće bile svakodnevica. Schultz je često svjedočio o tome kako su mu roditelji, uprkos napornom radu, jedva spajali kraj s krajem. Njegov otac, koji je radio kao vozač kamiona, nikada nije imao stabilnu platu, a Schultz je svjestan toga što znači živjeti u uvjetima gdje nijedna plata nije dovoljna za ispunjenje osnovnih životnih potreba.

Bez mnogo novca, Schultz je bio prisiljen boriti se za svoje obrazovanje. Upisao je Univerzitet Northern Michigan, gdje je uz pomoć sportskih stipendija i radnih mjesta finansirao svoje školovanje. Niko u njegovoj okolini nije vjerovao da bi mogao postati uspješan biznismen, no on je bio odlučan da promijeni svoju sudbinu.

Prvi susret sa Starbucks-om

Nakon završenog fakulteta, Schultz je započeo svoju karijeru u prodaji, radeći za firmu Hammarplast, koja je proizvodila posuđe za kafu. Njegova karijera u ovoj kompaniji ubrzo je napredovala, a upravo tokom poslovnih putovanja, Schultz je prvi put došao u kontakt sa Starbucks-om, kompanijom koja se tada bavila prodajom kafe i opreme za kafu. Starbucks je 1981. godine bio samo maleni lanac kafića u Seattleu, osnovan od strane tri profesora sa Univerziteta u Washingtonu.

Ono što je Schultz primijetio bio je način na koji je Starbucks prodavao kafu. Iako je kompanija nudila vrhunske proizvode, Schultz je osjetio da postoji ogromna prilika da se Starbucks transformira iz obične prodavnice u prostor koji bi postao društveni centar, mjesto gdje bi ljudi uživali u kafi, ali i u društvu.

Preokret: Prvi pokušaj i izazovi

Schultz se pridružio Starbucks-u 1982. godine kao direktor marketinga. Međutim, iako je bio entuzijastičan u vezi sa mogućnostima koje je vidio, njegov vizionarski pristup nije bio odmah prihvaćen od strane osnivača. Schultz je želio da Starbucks proširi svoju ponudu i postane kafić u kojem bi kupci mogli sjediti, uživati u kafi i provoditi vrijeme. Međutim, osnivači Starbucks-a bili su skeptični prema ideji proširenja biznisa u smjeru koji bi uključivao prodaju kafe za konzumaciju u kafićima.

Nakon što je nekoliko puta pokušao uvjeriti osnivače, Schultz je odlučio preuzeti rizik i 1987. godine otkupio Starbucks za 3,8 miliona dolara. Ovaj potez bio je ključan za sudbinu kompanije, jer je Schultz ubrzo počeo implementirati svoju viziju proširenja Starbucks-a u lanac kafića, što je revolucioniralo način na koji je svijet gledao na kafu.

Rast i širenje brenda

Nakon što je postao vlasnik, Schultz je započeo širenje Starbucks-a na novi nivo. Otvorio je prve Starbucks kafiće u Seattleu, a zatim i širom Sjedinjenih Američkih Država. Schultz je bio pionir u stvaranju koncepta "trećeg mjesta", između doma i posla, gdje su ljudi mogli dolaziti da se opuste, rade ili druže s prijateljima. Starbucks je postao više od običnog kafića – postao je zajednica.

Njegova sposobnost da razumije i predviđa promjene u potrošačkim navikama bila je ključna za njegov uspjeh. Schultz je prepoznao potrebu za globalnim proširenjem i adaptacijom poslovnog modela u različitim kulturama. Prvo širenje na međunarodnom tržištu počelo je 1996. godine, kada je Starbucks otvorio prvi kafić izvan SAD-a, u Tokiju. Danas, Starbucks broji više od 30.000 lokacija širom svijeta.

Filozofija liderstva i poslovna etika

Jedan od ključnih faktora Schultzovog uspjeha nije samo njegov vizionarski pristup poslovanju, već i njegova filozofija liderstva. Schultz je vjerovao u važnost dobrih odnosa sa zaposlenicima, smatrajući da su oni ključ za uspjeh kompanije. Zbog toga je Starbucks poznat po svojim inovativnim politikama koje uključuju zdravstvene beneficije i mogućnosti za obrazovanje za sve svoje zaposlene. Schultz je često govorio da su zaposlenici "najvažniji kapital", jer oni čine kompaniju onim što ona jeste.

Društvena odgovornost postala je također ključni element Schultzovog poslovanja. Starbucks je posvećen održivosti, poštujući principe etičkog poslovanja, kao i osiguranje dobrih uslova rada u svim zemljama u kojima posluje. Kroz inicijative poput kupovine kafe sa certifikatom poštene trgovine, Schultz je pokazao kako biznis može imati pozitivan utjecaj na društvo.

Howard Schultz je uspio pretvoriti svoju viziju u stvarnost. Iako je odrastao u siromaštvu, sa svojim radom, upornošću i vizijom izgradio je jedan od najprepoznatljivijih brendova na svijetu. Starbucks je danas simbol uspjeha i inovacije, ali i predanosti društvenoj odgovornosti. Schultzova priča je svjedočanstvo da snaga volje, jasna vizija i posvećenost mogu dovesti do ostvarenja nevjerovatnih ciljeva.

Kroz svoju karijeru, Schultz je pokazao da pravi lideri ne samo da mijenjaju industriju, već oblikuju i društvo u kojem žive.

(Vijesti.ba)

Izdvajamo