- Budući da AI omogućava da lažni glasovi i video-snimci zvuče i izgledaju stvarno, metode stvaranja pritiska kao što su ucjene gdje prevaranti prijete da će objaviti kompromitujuće seksualne sadržaje, deepfake sadržaji i virtuelne otmice djeluju uvjerljivije nego ikada, zavaravajući čak i tehnološki najpismenije korisnike - upozorili su iz kompanije.
Iz Malwarebytesa ističu da AI sve uspješnije "čini lažno stvarnim", što kriminalcima daje dodatnu prednost u manipulaciji i iznudi, posebno kada ciljaju osobe sa izraženim digitalnim prisustvom.
- Generacije Z i milenijalci su najugroženiji, čineći dvije trećine žrtava iznuda - navodi kompanija, dodajući da najnovije prevare "pogađaju ono lično", ciljajući prvenstveno mlađe muškarce kroz napade na njihovu privatnost, reputaciju i duševni mir.
Žrtve i mete iznuda u anketi kompanije Malwarebytes navode iskustva koja se kreću od prijetnji prevaranata da će objaviti gole fotografije i video-snimke, do tvrdnji da je član porodice stradao u nesreći. Ističu da oko sedam od deset žrtava pripada generaciji Z ili milenijalcima, dok je više od 60 odsto muškaraca.
- Mnoge žrtve i mete uopšte ne brinu o prevarama putem mobilnih uređaja, što dovodi do izostanka osnovnih mjera zaštite - upozoravaju iz Malwarebytesa.
Stoga su pozvali na bolju primjenu osnovnih bezbjednosnih pravila kao što su antivirusni softver, snažne lozinke, višefaktorska autentifikacija, redovno ažuriranje sistema te "higijena dozvola", što podrazumijeva pažljivo upravljanje pristupima koje aplikacije imaju kod unutrašnjeg funkcionisanja telefona ili drugih uređaja, prenosi DPA.
(Vijesti.ba / FENA)